Wydawca treści Wydawca treści

Organizacja dyrekcji

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinku jest jedną z siedemnastu dyrekcji powołanych na mocy ustawy o lasach z dnia 28 września 1991r. (tekst jednolity Dz.U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 z późn. zm.), wchodzących w skład Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.

     Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinku prowadzi nadzór nad działalnością 30 nadleśnictw (podzielonych na 408 leśnictw) oraz 1 Zespół Składnic Lasów Państwowych. Przeciętna wielkość nadleśnictwa wynosi 21 tys. ha.

     Szczegółowe dane dotyczące organizacji RDLP w Szczecinku dostępne są na naszej stronie BIP.


Polecane artykuły Polecane artykuły

Powrót

ZAKUP NIERUCHOMOŚCI W LP - W ODPOWIEDZI NA FAŁSZYWE INFORMACJE MEDIALNE

ZAKUP NIERUCHOMOŚCI W LP - W ODPOWIEDZI NA FAŁSZYWE INFORMACJE MEDIALNE

Wykup lokalu od Lasów Państwowych / Zakup nieruchomości od LP

Lasy Państwowe od roku 1997 sprzedają zbędne lokale mieszkalne zgodnie z zapisami znowelizowanej Ustawy o lasach z 1991 r. Obecni i byli pracownicy, którzy mają co najmniej trzyletni okres zatrudnienia w LP. Posiadają pierwszeństwo w nabyciu lokali, w których mieszkają i których są najemcami. Cena sprzedaży lokalu podlega łącznemu obniżeniu o 6% za każdy rok zatrudnienia w LP i o 3% za każdy rok najmu tego lokalu, przy czym obniżenie nie może wynieść więcej niż 95%. Zniżka dotyczy wszystkich pracowników LP spełniających ww. kryteria, bez wyjątku.

Proces planowanej do sprzedaży nieruchomości jest trzyetapowy:

1. Decyzja nadleśniczego o zbyciu nieruchomości (nieruchomość musi być zakwalifikowana, jako zbędna dla nadleśnictwa)
2. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie (ogłoszenie przetargu)
3. Weryfikacja na dwóch poziomach, tj. rdLp i DGLP, gdzie wydawana jest zgoda Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych na sprzedaż

Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży na podstawie art. 40a Ustawy o lasach z 1991 r. ogłaszany jest w Biuletynie Informacyjnym Lasów Państwowych.

Przed sporządzaniem umowy kupna sprzedaży, w kancelarii notarialnej notariusz dokonuje ostatecznej weryfikacji dokumentów, które służą do przeniesienia własności. Przed zawarciem aktu notarialnego do kancelarii notariusza przekazywany jest protokół uzgodnień/postanowień z jednostki LP celem weryfikacji dokumentacji przed zawarciem umowy w formie aktu notarialnego mający na celu potwierdzenie dokonania czynności prawnej.

Proces sprzedaży nieruchomości przez LP jest złożony i długotrwały. Samo określenie wartości odbywa się poprzez sporządzenie operatu szacunkowego przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego i od ustalonej wartości nieruchomości. Każdemu uprawnionemu  przysługują ulgi regulowane zapisami Ustawy o lasach z 1991r. Uprawnienia oraz bonifikaty dla uprawnionych pracowników/osób określa Ustawa o lasach z 1991 r. oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 października 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu sprzedaży lokali i gruntów z budynkami mieszkalnymi w budowie oraz kryteriów kwalifikowania ich, jako nieprzydatne Lasom Państwowym, a także trybu przeprowadzania przetargu ograniczonego.

fot. A. Bejger